ABD’de toplumsal medyanın, klâsik televizyon kanalları ve haber sitelerini geride bırakarak haberlerin en çok takip edilen kaynağı haline geldiği belirlendi.
Reuters Enstitüsü, 48 ülkeden yaklaşık 100 bin bireyle yapılan anket sonuçlarının yer aldığı yıllık raporunu yayımladı.
Rapora nazaran, ABD’lilerin yüzde 54’ü haberlerini Facebook, X ve YouTube üzere toplumsal medya platformlarından alıyor. Bu oran televizyon için yüzde 50, haber siteleri ve uygulamaları için ise yüzde 48 oldu.
ABD’li ünlü podcast sunucusu Joe Rogan, ABD’lilerin yüzde 22’sinin son bir hafta içinde haber yahut yorumlarına denk geldiği en çok izlenen kişilik olarak öne çıktı.
Dünya genelindeki birtakım siyasetçilerin de ana akım medya yerine “nadiren zorlayıcı soru soran” medya kişiliklerine ve “influencerlara” açıklama yapma eğiliminde olduğu tespit edildi. Fakat anket iştirakçilerinin yüzde 47’si bu şahısları çoklukla yanlış bilgi yayan kaynaklar ortasında gösterdi.
Yapay zeka temelli haberlere güvenilirlik düşük
Ayrıca, X’in haber kaynağı olarak kullanımının birçok alanda artış gösterdiği ve en büyük artışın ABD’de olduğu tespit edildi.
TikTok ise dünya genelinde geçen yıla kıyasla 4 puan artarak yüzde 16 kullanım oranına ulaştı ve en süratli büyüyen toplumsal medya haber kaynağı oldu.
Yapay zeka dayanaklı “chatbot”lardan haber alma ise bilhassa 25 yaş altı kullanıcılar ortasında iki kat daha tanınan hale geldi. Fakat kullanıcılar, yapay zeka temelli haber kaynaklarının güvenilirlik, şeffaflık ve doğruluk konusunda telaş oluşturduğunu söz etti.
Genel olarak iştirakçilerin yüzde 58’i çevrimiçi haberlerde doğruyu yanlıştan ayırt etme konusunda kaygılı olduğunu aktardı.
More Stories
Sanat Dolu Bir Tertip: Artistik Bilardo Dünya Şampiyonası Ankara’da Başladı
Emrah Ala Hakkında Ağırlaştırılmış Müebbet Cezası Talebi
Kaja Kallas: Rusya, Savunma Harcamalarında Sıhhat ve Eğitimi Geçecek